۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

برخورد با مردمی جالب توجه

سانتا کروز شهر من نیست. به دلم نمی‌چسبد. خیلی مدرن‌تر و گرنتر از همه جای بولیوی‌ست. از خانمها با پوشش محلی هم خبری نیست. اینجا خیلی راحت‌تر می‌شود فاصله‌ی بین فقر و ثروت را حس کرد.
توی بازار محلی‌اش گشتم و آدرس گرفتم که کجا سالاد میوه می‌فروشند. نشسته بودم داشتم سالادم را می‌خوردم که یکمرتبه دوتا خانم با پوشش عجیب دیدم. انگار از قرون وسطای اروپا آمده بودند. اول فکر کردم توریست هستند و این طرز لباس پوشیدنشان بخاطر پروژه‌ی عکاسی باشد. بعد دیدم مردم محلی نسبت به آنها عادی برخورد می‌کنند، و دیدم یکی دوتا نیستند. در همه جای بازار هستند و دارند خرید می‌کنند. جرئت نکردم بروم از خودشان سئوال کنم. عصر آمدم توی هاستل از بچه‌های هاستل پرسیدم. گفتند اینها منونایت هستند، یک گروه مسیحی افراطی که پوشش و کار و خانواده‌شان همانطوری‌ست که قرنها پیش بود. 



عکسها از Daniel Beams از وبسایتی که معرفی کردم لینک شده برای دیدن آلبوم اینجا را کلیک کنید

این مطلب ویکیپیدیای فارسی درباره‌ی آمیشها گروهی از منونایتها صحبت می‌کند

۴ نظر:

  1. این سایته که اینجا گذاشتی ؛ اکثر مردمش سرهاشون پوشیده بود ...
    عکسای تظاهراتشون هم همینطور ...

    دلیلش چی باشه اونوخت ؟؟

    پاسخحذف
  2. خب مسیحیای اصولگرا و یهودیای ارتدکس اینجورین. حجاب دارن. نمی‌دونستی؟

    پاسخحذف
  3. سلام...
    نمیدونم چرا این دو تا عکسی که گذاشتید رو نتونستم ببینم...

    پاسخحذف
  4. Abed: عکسها مال وبسایت شخص دیگه‌ای هستن و نمی‌دونم وضعیت اون وبسایت چه جوریه، ولی برای من باز میشه.

    پاسخحذف