۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

ایگواسو

روزهایی هستند، هر چند انگشت شمار، اما هستند، که می‌دانی چیزی در تو عوض شده. چیزی در زندگیت معنی پیدا کرده. چیزی معنی‌اش را از دست داده. روزهای اندکی هستند، که چشم باز می‌کنی و می‌بینی که آن آدم قبلی نیستی. من امروز از یکی از آن روزها می‌آیم.
نمی‌دانم چگونه توصیف کنم، احساس ذره بودن را. احساس کوچک بودن را. احساس کوچکترین جزء این خاک بودن را. نمی‌دانم چگونه توصیف کنم عظمت آنچه امروز به تماشایش ایستادم، آبشارهای عظیم و با شکوه که در مقابل چشمانم فرو می‌ریختند. نمی‌توانم کلمات را بیابم برای حس وصف ناشدنی ذره بودن در برابر هیمنه‌ی آب...
آنجا، در برابر آبشارهای ایگواسو در شمال آرژانتین، من در هیجان غرق بودم. با تمام ذرات وجودم شکوه و هیمنه‌ی آنها را تمجید می‌کردم، اما کلامی به زبان نمی‌آوردم. چه می‌توانستم بگویم، لغات هیچکدام از این زبانها که می‌دانم در حد توصیف این واقعه نبود. امروز تنها چشم بودم برای دیدن، و گوش برای شنیدن، و خود، ذره‌ای بیش نبودم.
من امروز آن آدم دیروز نیستم. امروز ذره‌ی مغروری هستم که به تماشای عظمت طبیعت رفته، و سرشار از انرژی و هیجان و امید بازگشته، و احساس غرور می‌کند.

۴ نظر:

  1. سلام فرا
    ممنون که مینویسی و سفر میکنی. خیلی ممنون. موفق باشی.

    راستی من هی فکر میکردم این هاستل چیه؟ و ذهنم میرفت به Hustle و تازه امروز به صرافت افتادم که بابا اینجا منطور مهمانپذیر و هتل و اینا است. و پیدا کردم که این Hostel‌ رو میگی. (هاها)

    برای همین میخوام خواهش کنم یک پست در مورد هاستل بنویسی. این که چی هست؟ و معادل ایرانیش آیا هست؟ چطور برای مقصد بعدیت هاستل پیدا میکنی؟ قیمتهاش چطوره؟

    مخلصیم.

    پاسخحذف
  2. سلام
    توی این پست درباره‌ش توضیح دادم.
    http://chamedanak.blogspot.com/2010/12/blog-post.html
    قیمتها کشور به کشور فرق می‌کنه. چند تا وبسایت هست که اطلاعات داره راجع به هاستلها تو شهرهای مختلف، از همه بزرگترشون hostelworld.com هست که لیست کاملتری داره اما من آدرس یه سری وبسایت دیگه رو هم توی صفحه لینکهای مفید (ستون سمت چپ وبلاگ) گذاشتم. و البته بهترین راه پیدا کردن هاستل صحبت با بقیه مسافرهاست که توضیح مفصل و مفیدی درباره‌ِی جایی که قبلا بودن بدن.
    موفق باشی

    پاسخحذف
  3. خوبه که خوشحال و از خودت رضایت داری. و از اینکه تغییری در خودت میبینی باید به طبعیت پویای خودت پی ببری.
    کاشکی عکسی از این آبشاری که این همه از عظمتش گفتی می ذاشتی .
    مرسی
    همیشه خوشحال باشید :)

    پاسخحذف