۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

لاپاز، بازهم لاپاز افسونگر

در خیابانهای لاپاز که قدم می‌زنم یک جور احساس غرور به من دست می‌دهد. احساس می‌کنم در جایی هستم که هر کسی نمی‌تواند باشد. احساس می‌کنم به چیزی رسیده‌ام که هر کسی نمی‌تواند به آن برسد. شاید سفر برای خیلی‌ها آسان باشد، که به مکانهای توریستی معروف بروند، به اروپا، به آسیا، به امریکا، یا حتی همین امریکای جنوبی، اما هیچکدام اینها لاپاز بولیوی نمی‌شود. لاپاز جای بسیار خاصی‌ست. جایی که من خودم را در خیابانهایش پیدا می‌کنم و در گوناگونی فرهنگها و مردمش چرخ می‌خورم. لاپاز آن شهر زیبا با بناهای تاریخی خیره‌کننده نیست. شهر آرامی هم نیست، شهر منظمی هم نیست. ولی خیلی خاص است. حداقل برای من این حس بسیار قوی را دارد. که با غرور توی خیابانهایش قدم بزنم و احساس کنم به چیزی رسیده‌ام که هر کسی نمی‌رسد.

۷ نظر:

  1. سلام خوبی چند روزه نیستی. من نفهمیدم بولیوی هستی یا آرژانتین؟

    پاسخحذف
  2. امیررضا اردلان۱ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۳:۰۶

    سلام - من رسما عاشق وبلاگتون شدم - محشره جسارتتون - حس حسودی آدمو قلقلک میده یه جورایی حتی / به هر حال دوست داشتم بگم اینو - واقعا عالیه / یک پیشنهاد هم دارم - اگه بتونین توی فرندفید friendfeed.com اکانت بسازین و اونجا هر وقت تونستین نکته های کوچیک سفرتون رو که شاید به درد وبلاگ نخورن رو بنویسین با توجه به جوی که داره فرند فید مطمئنم شدیدا استقبال میشه و حداقلش اینه که میتونین با یکسری آدمای ایرانی تعامل فکری داشته باشین - انی وی / امیدوارم موفق باشین...

    پاسخحذف
  3. سروش: بولیوی هستم، باید از شیلی رد بشم برم پرو از اونجا اکوادر. سه روز دیگه اکوادر خواهم بود و دو سه ماهی اونجا می‌مونم.

    پاسخحذف
  4. امیر رضا، تا بحال از فرند فید استفاده نکردم. اگر مثل توییتر باشه خیلی طرفدارش نیستم. ولی ممنون از پیشنهادت.

    پاسخحذف
  5. امیررضا اردلان۱ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۶

    فرندفید اصلا قابل مقایسه با جو یک طرفه و مزخرف توییتر نیست - اگه بتونی دو سه روز اول که ناآشنایی باهاش تحملش کنی بعدا بهت قول میدم میتونه تنهایی ناگزیر مسافرتهات رو برات پر کنه... به هر حال / به نظرم رسید گفتم پیشنهاد بدم - موفق باشی در هر صورت خانوم

    پاسخحذف
  6. با سلام
    اول اینکه خیلی خوبه که آدم سفر کنه و بنویسه و از این جهت ، نمیگم حسودی ، اما حس خاصی بهم دست میده و خوشحالم که شما این تجربه رو دارین
    دوم اینکه درباره یه موضوع مهم ، نه دو تا موضوع ، میخاستم باهاتون صحبت کنم
    اگه ممکنه یه میل به من بزنین
    one77743@gmail.com
    فرشید قربانپور

    پاسخحذف
  7. اگه میشه به جای منم یه دور تو شهر بزنید، جدی می گم

    پاسخحذف