۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

تجهیزات سفر - کیسه خواب و سایر امکانات

این دومین قسمت از راهنمای تجهیزات سفر است که بر اساس تجربیات شخصی نوشته می‌شود. نقل قول این مطلب با اشاره به منبع آزاد است.
اینکه کیسه خواب ببرید کاملا بستگی به خودتان و نوع سفری که می‌کنید دارد. اگر اهل کمپ زدن هستید و به جای خنکی سفر می‌کنید داشتن کیسه خواب خیلی مفید است. در سفر امریکای جنوبی من بارها از کیسه خواب سفری‌ام در هاستلها یا سوار بر قطار یا اتوبوس استفاده کردم. البته این مدل از نوع کیسه خوابهای کوچک است که جای زیادی را نمی‌گیرند، در عین حال برای هوای بسیار سرد ساخته نشده‌اند. یک خاصیت دیگر که این کیسه خواب دارد این است که شکل آن مستطیلی‌ست و نه مومیایی، پس راحت می‌توانم آنرا باز کنم و به عنوان پتو یا زیر انداز از آن استفاده کنم.
اگر اهل کیسه خواب حمل کردن نیستید، حداقل حمل یک پتوی سبک سفری را توصیه می‌کنم. این پتوهای پشمی نازک در یک اتوبوس سواری طولانی به دادتان خواهند رسید.
برخی از کسانی که من در سفرها با آنها آشنا شدم یک جور کیسه‌ی نخی برای خواب داشتند که به جای ملافه عمل می‌کرد. انواع گرانقیمت این کیسه‌ها در مقابل حشرات ایمنی دارند اما می‌شود نوع ارزانتر این کیسه را با استفاده از پارچه‌های نازک و محکم تهیه کرد. تنها یک پارچه مربع شکل با اضلاع بلند تر از قد خودتان نیاز دارید که بعد آنرا از وسط تا زده پایین و پهلوی کیسه را می‌دوزید. این کیسه در هاستلهایی که به تمیزی ملافه‌ها اطمینان ندارید، یا در هاستلهایی که ملافه را کرایه می‌دهند بسیار مفید خواهد بود. البته همراه بردن یک روبالشی نازک هم می‌تواند مفید باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر