۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

دیدنیهای سن خیل

سن خیل در مجموع به درد کسانی می‌خورد که با طبیعت میانه‌ی خوبی دارند. فکر می‌کنم قبلا توضیح دادم که تورهای قایقرانی در رودخانه‌ی وحشی (درجه چهار و پنج) و تورهای پاراگلایدر و غارنوردی دارد. اکثر تورها گران هستند (یکی از تورهای پاراگلایدر صد دلار است). برای کسانی که دنبال تفریحات کم هزینه‌تر و کم هیجان‌تر هستند، آبشار خوان کوری و استخر طبیعی‌اش عالی‌ست. در کنار اینها مکانی وجود دارد به اسم پسکادریتو Pescaderito در نزدیکی شهر کوچکی به اسم کوریتی Curiti که مسیر رودخانه است با حوضچه‌های طبیعی بسیار زیبا و تمیز، که به راحتی می‌تواند یک روز پیک‌نیک و شنا را تامین کند و البته ورود به این مکان به جز سوار شدن به اتوبوس هزینه‌ای ندارد.
البته یک مسیر پیاده‌روی و گلگشت هم وجود دارد که می‌تواند سه روز به طول بیانجامد و یا فقط با انجام قسمتی از آن، یک روزه انجام شود. این مسیر بین شهرهای کوچک در نزدیکی سن‌خیل انجام می‌شود و شرح آن در wikitravel هست. کوتاهترین مسیر می‌تواند گرفتن اتوبوس تا باریچارا Barichara باشد و از آنجا پیاده روی یکساعت و نیمه تا گوانه Guane.
اینها را به این علت توضیح می‌دهم چون کتاب مشهور راهنمای سفر Lonely Planet درباره سن‌خیل تنها یک پاراگراف مطالب تکراری و بی‌اهمیت نوشته، و اگر کسی بخواهد در کلمبیا سفر کند، واقعا این گنجینه‌ی دیدنیهای طبیعی را نخواهد شناخت.


قسمت پایانی آبشار خوان کوری به همراه استخر طبیعی

یکی از حوضچه‌های طبیعی در پسکادریتوس

باریچارا (دهکده‌ای در نزدیکی سن خیل)

۱ نظر:

  1. سلام

    من خیلی وقته پیگیر نوشته هاتون هستم. چند باری هم کامنت اینجا گذاشتم قبلاً.
    من یه کار خیلی جدی دارم با شما درباره سفرهاتون. برای بخش سفرنامه تو یه پروژه رادیویی. اگه شد یه ای میل به من بزنید. خیلی وقتتون رو قول می دم نگیرم:)
    ای میل من اینه: innuendo@gmail.com

    مهسا

    پاسخحذف