۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

چطور در کلمبیا آشپزی کنیم.

این قسمت خوراکیها در سفر رو اختصاص می‌دم به آشپزی در هاستل در کشور کلمبیا. البته فکر می‌کنم این بخش ادامه پیدا خواهد کرد.

غذای اول پلاتانوی سرخ شده‌ست. قبلا توضیح دادم که پلاتانو از خانواده‌ی موزه، یه مقدار درشت‌تر با پوست کلفت‌تر که همیشه پخته مصرف می‌شه. سبز و نارسش برای غذا و زرد و رسیده‌ش برای دسر.
برای تهیه پلاتانوی سرخ شده اول باید اون رو پوست کند، به قطعات نسبتا درشت برید، سرخ کرد، با ته یه کاسه فشار داد و له کرد، و بعد دوباره سرخش کرد.



البته محصول نهایی خوشگل تر از این در میاد و من بخاطر نداشتن تجربه فقط اون یه دونه که سمت راست چنگاله رو به شکل اصلیش در آوردم.
در کنار این یه ساندویچ گوجه و آواکادو درست کردم و جاتون خالی.



غذای بعدی املته با یه جور فلفل به اسم پپینو pepino که فلفل بزرگ و شیرینه.  فلفل رو برای پنج دقیقه تو آب جوش میگذاریم. بعد در میاریم. خورد می‌کنیم و املت درست می‌کنیم. به همین راحتی.






۲ نظر:

  1. فيريشته.... رفتى؟ حالشو ببر. دارم دفتر رو مينويسم دلم برات تنِگ شد. خوب شد ادرس اين سايت رو دادي... بنويس ما هم بخونيم حال كنيم!

    الهام I love you

    پاسخحذف
  2. این ساندویچ اووکادو گوجه ی تو همیشه توی ذهن من بود اما همیشه یا آووکادو نبود یا گوجه یا نون یا حوصله . امروز همش بود و البته کمی پنیر فیلادلفیای نرم . خیلی کیف داد.

    پاسخحذف