۱۳۹۰ مرداد ۱, شنبه

چمدانک در امریکا به سر می‌برد

آمده‌ام دیدن پدر و مادرم. البته بدون خبر قبلی. تا رسیدن به شهرشان هم برنامه ریزی‌ام خوب بود اما وقتی اینجا از قطار پیاده شدم هیچ تلفنی در دسترس نبود، از صاحب یک شراب فروشی خواهش کردم برایم تلفن بزند و تاکسی بگیرد. مسیر ایستگاه قطار تا خانه‌ی والدینم تنها پنج دقیقه است، جنابان شرکت تاکسی‌رانی گفتند باید چهل و پنج دقیقه صبر کنم تا تاکسی از راه برسد! توی خیابان منتظر یک معجزه ایستاده بودم، جلوی اتومبیل پلیس را گرفتم و پرسیدم چطور می‌توانم تاکسی بگیرم. افسر پلیس برایم تماس گرفت و وقتی جوابش را ندادند گفت بیا من می‌رسانمت! البته لحنش ابدا دوستانه نبود ولی همان معجزه‌ای بود که دنبالش بودم! همسایه‌ها از دیدن اتومبیل بزرگ پلیس که در پارکینگ ساختمان پیچید تعجب کردند. پدرم هم از دیدن من جلوی درب خانه. مادرم را جای دیگر غافلگیر کردم. توی ماشین نشسته بودم و رویم را آنطرف کرده بودم که نشناسد. از خوشحالی کم مانده بود گریه کند. از اینکه خوشحالشان کردم خیلی خوشحالم.
صبح توی قطاری نشسته بودم که از هواپیما تمیزتر بود. یک کافه ی خوب و ارزان داشت. به تلافی تمام سفرهای مشقت بار گذشته حالا پشت میز نشستم و پاهایم را دراز کردم. چای نوشیدم و منظره‌ی یکنواخت مزرعه‌ها را تماشا کردم. این خصلت امریکا را دوست ندارم، که مزارعشان هم از قاعده و قانون پیروی می‌کنند و اگرچه در نگاه اول نظم و ترتیبشان به چشم می‌خورد، اما هیچ تنوعی ندارند و زود چشم را خسته می‌کنند. از اینکه طبیعت تا این حد تسلیم دست بشر شده باشد خوشم نمی‌آید.
این سفر به امریکا را پایان ماجراجویی نمی‌بینم و آنرا شکست هم تلقی نمی‌کنم. به مدتی کار و پس‌انداز نیاز دارم. حالا فرصت دارم پست‌های تصویری از ماههای اخیر بگذارم.

۸ نظر:

  1. پست های تصویری ایده خوبی است! ولی آنچه من رو از خواندنش خوشحال میکنه یک ارزیابی کلی از این مجموعه سفرت به امریکای لاتین است. هر چند که توی پست هات همه رو توضیح دادی، ولی به صورت یک پست کلی آدم خیلی بهتر میتونه مقایسه ای بین ان ها داشته باشه

    خسته نباشی جهانگرددددددددددددد
    با تشکر فراوان

    پاسخحذف
  2. سلام خسته نباشی از سفر! ممنون که جوابمو دادی، یه سوال دیگه هم دارم! شما رفتی آمریکای جنوبی . مطمئنا تصویری که من یا امثال من از آمریکای جنوبی داریم با واقعیت خیلی فاصله داره. راجع به هر کشوری اینطوره، اونچیزی که آمریکاییها راجع به ایران فکر می کنند 1 در صدش هم درست نیست یا مثلا اونچیزی که ما راجع به بغل دست خودمون افغانستان فکر می کنیم، اطلاعات درست رو چطور میشه قبل از سفر بدست آورد؟ یا باید راه افتاد، هر چه پیش آید، خود راه بگویدت که چون باید رفت؟

    پاسخحذف
  3. علی جان. حتما این کارو می‌کنم. شاید به صورت مقایسه‌ی امریکا با اون کشورها. اصلا از لحظه‌ای که وارد امریکا شدم این مقایسه داره با ذهنم بازی می‌کنه.
    مهدی جان. نمی‌شه. اطلاعات درست رو تو کتابای راهنما هم نمی‌شه پیدا کرد. مثالش اطلاعاتی که من قبل از سفر به کلمبیا داشتم و همه شون می‌گفتن کلمبیا کشور خطرناکیه و نرین و مراقب باشین و فلان. در حالی که کلمبیا بهترین قسمت سفر من بود. باید از دیگران پرسید. کسانی که قبلن سفر کردن. البته تجربه‌ی دونفر مثل هم نمی‌شه اما اصولا می‌شه مسایل رو از یه دید دیگه دید. برای همین بهتره که به قسمت گفتگوی وبسایتهای سفری مثل lonely planet یا trip advisor سر زد و مطالبی که دیگران پرسیدن یا نوشته‌ن رو خوند. من شخصا خیلی از این ‌forumها استفاده می‌کنم. مطالب wikitravel هم خوبه اما چون امکان گذاشتن کامنت نداره نمی‌تونه همه جوانب رو پوشش بده. موفق باشی.

    پاسخحذف
  4. Residan be kheir
    Curiuos to ask: Does it mean we are
    gonna read the rest of story as well? I mean the Chekalhe story,

    Tara

    پاسخحذف
  5. So I keep an eye on Gooder

    Wish you luck!

    پاسخحذف
  6. خسته نباشی. این چند وقته واقعن از خواندن سفرنامه ات لذت می بردم.

    پاسخحذف
  7. سلام چند وقت بود وقت نکردم سر بزنم چقدر مطلب گذاشتی.

    پاسخحذف