۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

توضیح

دوستی به من خبر داد که در جلسه امروز انجمن صنفی راهنمایان گردشگری که هر هفته روزهای سه شنبه در باغ موزه‌ی قصر برگزار می‌شود، شخصی از من به عنوان یک سنگسری اصیل و از مشاهیر سنگسر یا مهدی‌شهر اسم برده!! البته با اینکه همه جای ایران سرای من است، لازم دیدم همین جا اعلام کنم که خانواده‌ی من چه از سمت پدر و چه مادر نسبتی با مهدی‌شهر ندارند و اگر از مطالبی که جدیدا در وبلاگم در توصیف مناطقی از استان سمنان منتشر می‌شوند اینطور استنباط شده، حتما ایراد از من بوده که به اندازه‌ی کافی توضیح نداده‌ام که در حال حاضر روی زندگی عشایر استان سمنان در منطقه‌ی خار توران کار و تحقیق می‌کنم. من دو سال پیش برای اولین بار به استان سمنان سفر کرده‌ام و تا بحال مهدی‌شهر یا سنگسر را هم ندیده‌ام، بنابراین نمی‌توانم به عنوان یکی از مشاهیر، ساکنین، منسوبان و حتی عبور کردگان از سنگسر معرفی شوم. امید دارم که هر روز بیشتر دقت کنیم تا صحبتهای جمعی‌مان بر پایه‌ی مستندات باشند نه حدسیات. 
با تشکر.

فرشته ثابتیان. ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

۲ نظر:

  1. سلام و روز بخیر
    دیشب با وبلاگتون آشنا شدم و کلی از خواندن مطالب لذت بردم. بویژه پست آشویتز یادآور حال و هوای خودم اونجا بود. سوال کلی داشتم ولی قسمت تماس با من را پیدا نکردم و مجبور شدم اینجا پیام بگزارم.
    ویزای پاناما, شیلی و آرژانتین با پاسپورت ایرانی بسیار بسیار سخته گرفتنش. شما چطوری اینکار رو کردید. توی وبلاگ جایی پیدا نکردم که در مورد ویزای این کشورها توضیحی داده باشید.
    سپاس
    احمد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام. ممنون از لطفی که دارید. قسمت تماس با من رو فعال کردم.
      معمولا اگر در کشورهای همسایه‌ی این کشورها باشید و برای ویزای توریستی اقدام کنید شانس گرفتن ویزا بیشتره.

      حذف