۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

به آلمان پا گذاشتیم

آنقدر این چند روز آخر درباره‌ی نظم و ترتیب آلمانی‌ها شنیده بودم که فکر می‌کردم دارم به جایی می‌روم که همه چیز روی عقربه‌ی ثانیه‌شمار جلو می‌رود. همه چیز منظم و خط‌کشی شده است و مو لای درز چیزی نمی‌رود. اما یک جور آسودگی خیال به سراغم آمد وقتی دیدم در برلین از این خبرها نیست. نوبت رعایت نکردن عادی‌ست. تابلوی الکترونیکی می‌گفت اتوبوس سه دقیقه‌ی دیگر می‌آید، آمدنش ده دقیقه طول کشید. اتوبوس دیگر قرار بود هر هشت دقیقه بیاید، هر دو دقیقه ظاهر می‌شد. قطاری که باید می‌گرفتم چهل دقیقه تاخیر داشت و توانستم به آن برسم. حتی کسی که قرار بود بیاید دنبالم تاخیر داشت! 
تا به الان چیز زیادی ندیده‌ام، هوا از آنچه انتظار داشتم سردتر شده و آلمانی‌ها اهل لبخند زدن نیستند. اما در عوض شوخ‌طبع‌ترین لهستانی دنیا فعلا میزبان من است و خیلی ساده و صمیمانه پذیرایی‌ام می‌کند. حتی چای احمد درست کرد تا خیلی دلتنگی نکنم. گمان نمی‌کنم در این هفته بتوانم به برلین برگردم، مدتی را با کارهای اداری مربوط به ویزا و دانشگاه مشغول خواهم بود و باید جایی برای زندگی پیدا کنم. برایم تازگی دارد که در یکشنبه شهر کلا تعطیل باشد. 

۵ نظر:

  1. خوبه تا اینجاش خبرای خوبیه! یه جورایی مثل خودمونن


    جالبه آلمانی هایی که من تو یزد دیدم خیلی لبخند می زدند.
    نازی چای احمد...

    پاسخحذف
  2. هبهب...کلی خندیدم. نظم و ترتیب جرمن ها رو باید بیای اتریش ببینی . خوبه البته . پادم زود عادت می کنه و جور دیگه باشه کلافه میشه. هو فان

    پاسخحذف
  3. واقعا امیدوارم خیلی زود اونجا سرو سامون بگیریو زندگیت بیفته رو روال، بیشتر بنویسی :-)‏

    پاسخحذف
  4. آلمانیها حد وسط ندارن یا خوب خوبن ..یا بدِ بد ..
    کلا آدم در کنارشون احساس راحتی نمیکنه ..

    پاسخحذف
  5. سلام فرشته خانوم عزیز
    ببخش که این روزها زیاد مزاحمت می شیم. راستش از روزی که توسط دوست خوبمون زهره سادات عزیز با شما و وبلاگ استثنائیت آشنا شدیم, تقریبا هر روز یکی دو تا پست رو می خونیم و چقدر حیف که باید سرعت کم فیلتر شکن ها رو هم تحمل کنیمو و گاهی از دیدن عکس های قشنگش محروم باشیم. راستی نمی خوای یه فکری در این خصوص بکنی؟
    یه سئوال پیش اومد که با این همه تعریف از لهستان و فاصله 20 دقیقه ای تا مرز، هیچ لینکی از خاطراتت راجع به لهستان پیدا نکردیم!
    باورمون نمیشه که اونجا نرفتی؟!
    لهستان هنوز هم در صدر فهرست کشورهایی است که تا به حال سعادت دیدنشونو داشتیم.
    با مردم خونگرم و دوست داشتنیش و خیابون ها و باغ های خوشگل و زیباش.
    موفق باشی

    پاسخحذف