۱۳۹۱ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

باشگاه ادبیات

نمی‌دانم اهل فیس‌بوک هستید یا نه، اما فیس‌بوک یک فایده‌ی بزرگ برای من داشت، و آنهم باشگاه کتاب بود. مکانی که به همت امیر عزتی، نویسنده، مترجم و منتقد سینمایی شکل یافته و هدفش ارائه‌ی کتابها به صورت فایلهای الکترونیکی و با کیفیت بالاست که در هر شکل از کتاب الکترونیکی که قادر به خواندن فایلهای پی‌دی‌اف باشد قابل استفاده هستند. وقتی تعداد کتابهای آپلود شده را می‌بینم تنها می‌توانم فعالیت صبورانه‌ی آقای عزتی را قدر بدانم و بارها و بارها با دیدن نام کتابی که مدتها به دنبالش می‌گشتم از شعف آکنده شدم. بسیاری از نویسندگان و مترجمین حق انتشار یک یا چند کتابشان را به باشگاه داده‌اند و یا از کتابهایی استفاده شده که حق نشر الکترونیکی آنها محدود نشده باشد. البته آقای عزتی قوانین سفت و سختی برای گروه وضع کرده‌اند و با این مکان مثل یک کتابخانه برخورد می‌شود تا یک باشگاه پر جنب و جوش! این ماه بالاخره مبلغ کوچکی برای باشگاه فرستادم و امیدوارم کمکها ادامه پیدا کنند که کار این مکان باارزش متوقف نشود.

۳ نظر:

  1. پس چرا من تا حالا ندیده بودم اینو!

    پاسخحذف
  2. سلام
    از طریق جستجوی نام باشگاه ادبیات به صفحه شما رسیدم.
    بد نیست بدانید که این دست ودلبازی ها به خرج بدبخت شدن نویسندگان و مترجمانی است که تنها محل درامدشان در این بحران مالی؛فروش چند نسخه از کتاب کاغذی شان بود که حالا به لطف ایشان و کتابناک از آن هم محروم شده اند.
    ارادتمند
    باقر کتابدار
    http://persianbooks2.blogspot.com

    پاسخحذف
  3. جناب کتابدار. با یک نظر سطحی به وبلاگ شما می‌شود فهمید که خود شما هم دارید همین کار را انجام می‌دهید و ظاهرا سر و صدایتان برای جلب مشتری بیشتر است.

    پاسخحذف