۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

موسیقی

امروز می‌خواهم یک قطعه از موزیک از سرزمین سبز کلمبیا برایتان بگذارم. آهنگی که برای من با تمام کوچه‌ها، خانه‌ها، مغازه‌ها، و حتی اتوبوسها و مینی‌بوسهای کشور کلمبیا گره خورده. موزیکی که مرا بیش از هر چیز به یاد مردم خونگرم و آسانگیر کلمبیا می‌اندازد، و بیش از هر چیز مرا دلتنگ آنها می‌کند. بدون اغراق باید بگویم که هر جایی که پا می‌گذاشتم این آهنگ در بین سایر آهنگهای شاد و عاشقانه در حال پخش بود و صد البته خاطرات بسیاری را برایم زنده می‌کند. دوست دارم ترجمه‌ی متن را که می‌نویسم بخوانید و ببینید چرا من مردمی را که هر روز به این قطعه‌ی موسیقی گوش می‌دهند تا این حد دوست می‌دارم. 

ْQue Bonita Es Esta Vida روی یوتیوب. دانلود روی فورشرد
Jorge Celedon
Colombia

از بوی صبح خوشم می‌آید، اولین جرعه‌ی کوچک به قهوه را دوست دارم، وقتی خورشید به پنجره‌ام می‌تابد و نگاهم را با زیبایی یک طلوع پر می‌کند. گوش دادن به آرامش کوهستان را دوست دارم، تماشای رنگهای غروب و حس کردن شن‌های ساحلی روی پاهایم را دوست دارم، و شیرینی نیشکر، وقتی همسرم را می‌بوسم. می‌دانم که زمان به سرعت از راه می‌رسد تا مرا از صفحه‌ی زندگی خط بزند، اما من به او می‌گویم که آه، چقدر این زندگی زیباست، با اینکه بعضی وقتها خیلی دردآور است، با همه‌ی اینها، همیشه یک کسی هست که ما را دوست می‌دارد، کسی هست که از ما مراقبت می‌کند. آه، چقدر این زندگی زیباست، با اینکه همیشگی نیست، اما اینکه تا لحظه‌ی مرگ آنرا با مردمم بگذرانم، با آگواردینته* و تکیلا*. گوش دادن به صدای یک گیتار را دوست دارم، و دوست دارم که به سلامتی آن دوست رفته بنوشم، آغوش سپیده‌دم را احساس کنم، و چشمهایم را از یک صبح زیبای دیگر پر کنم. می‌دانم که زمان به سرعت از راه می‌رسد تا مرا از صفحه‌ی زندگی خط بزند، اما من به او می‌گویم که آه، چقدر این زندگی زیباست، با اینکه بعضی وقتها خیلی دردآور است، با همه‌ی اینها، همیشه یک کسی هست که ما را دوست می‌دارد، کسی هست که از ما مراقبت می‌کند. آه، چقدر این زندگی زیباست، با اینکه همیشگی نیست، اما اینکه تا لحظه‌ی مرگ آنرا با مردمم بگذرانم، با آگواردینته و تکیلا.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
*آگواردینته نوشیدنی الکلی کلمبیاست که از نیشکر گرفته می‌شود و تکیلا نوشیدنی الکلی که از گیاهی به نام آگاوه گرفته می‌شود، از مکزیک صادر می‌شود و معروفیت جهانی دارد. آگواردینته در واقع بخشی از فرهنگ شریک شدن شادی در کلمبیا را نشان می‌دهد و به ندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که آگواردینته را در تنهایی بنوشد. 


۱ نظر:

  1. خانم ثابتیان وبلاگ متفاوتی و خوبی دارید باید سر فرصت کامل بخونمش ....
    http://travle.blogsky.com/

    پاسخحذف