۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

دریاچه‌ی تاهو

دریاچه‌ی آب شیرین تاهو که بین ایالتهای کالیفرنیا و نوادا مشترک است مطمئنا یکی از بزرگترین جاذبه‌های طبیعی منطقه شمال کالیفرنیا به شمار می‌رود که با مناظر بی‌نظیر در ارتفاعات منطقه میزبان علاقمندان و طبیعت‌دوستان است. فعالیتهای ورزشی منطقه از قایقرانی و جت اسکی تا دوچرخه سواری و کوه‌پیمایی و همچنین اسکی و ورزشهای زمستانی در این منطقه انجام می‌شوند. همچنین برخی برای استفاده از تله‌کابین و صعود به ارتفاعات، و یا استفاده از کازینوهای منطقه به این مکان سفر می‌کنند.
اولین حسی که از دیدن دریاچه‌ی آبی رنگ در ارتفاع بالا و فضای زمستانی منطقه داشتم، یادآوری زیبایی خیره‌کننده‌ی دریاچه‌ی تی‌تی‌کاکا در مرز کشورهای پرو و بولیوی بود، جایی که به آسمان خیلی نزدیک بودم و روی تخته سنگی می‌نشستم و در آرامش از زیبایی بی‌نظیر طبیعت لذت می‌بردم.
در یکی از فروشگاههای اشیاء یادگاری، فروشنده‌ی فروشگاه به ما پیشنهاد کرد به خلیج زمرد (Emerald Bay) برویم و از قصر قدیمی که در آن منطقه بنا شده دیدن کنیم. در روبروی قصر، یک جزیره‌یکوچک قرار داشت که به خانه‌ی چای معروف بود و بانوی صاحب قصر، مهمانانش را به آن جزیره‌ی کوچک می‌برد تا چای عصرانه صرف کند.
مناظر این قسمت زیبا و درخشان از دریاچه مسلما بهترین دستاورد عکاسی‌مان در طول آنروز بود.








در پایان پیشنهاد می‌کنم اگر برای سفر به این منطقه می‌آیید حتما کابینی اجاره کنید تا از غروب و طلوع در کنار دریاچه‌ی زیبا لذت ببرید و فرصت برای کوهپیمایی داشته باشید.

۴ نظر:

  1. قاصدک از که وز چه خبرآوردی؟
    خبر سفر به هر دیار و دیاری که باشد ما را خوش ست...

    پاسخحذف
  2. می گم بد نبود آمار قیمت ها رو هم میدادی...کابین..قایق...

    پاسخحذف
  3. چشمت سلامت....

    پاسخحذف