۱۳۹۴ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

چرخشی در زندگی و برنامه ها

فکر می کنم امروز اولین روزی ست که دارم کمی نفس راحت می کشم. ده روز سفر لهستان بسیار باارزش بود (باید درباره اش بنویسم. باید!) و اگرچه فرصت استراحت جسمی پیدا نکردم، اما مثل این بود که روحم از اکسیدهای انباشته در ماههای اخیر رها می شود. تنها یک روز فرصت بازگشت و خداحافظی با هلند داشتم، آنهم با پر کردن و وزن کردن چمدان و دیدار یکی دوتا از دوستان آیندهوون به سرعت گذشت و صبح روز بعد راهی دوسلدرف و فرودگاه شدم. اینبار قرار بود به کل با زندگی اروپایی خداحافظی کنم، بنابراین چیزی پشت سر نگذاشتم، جز تعدادی یادگاری برای دوستان. چمدان و کوله را تحویل فرودگاه دادم و راهی ایران شدم. 
داستان کار پیدا کردنم در ایران به سفر کوتاه دی ماه برمی گردد. در آخرین روزهای اقامت کوتاه در ایران به دفتر موسسه توسعه پایدار و محیط زیست (سنستا) رفتم و با آشنایی با خانواده ی بزرگ و پر انرژی سنستا متوجه شدم که اینجا همان جایی ست که باید باشم. فعالیتهای سنستا در زمینه ی توسعه ی پایدار و حفاظت محیط زیست تاکید بسیاری بر مردم بومی و محلی و عشایر دارد، و فرصت آزمایشم در تمام چیزهایی که قبلا خوانده ام و برایم مهم بوده اند فراهم آمده بود. تبادل شماره تماس کردیم و راهی هلند شدم، در حالی که اینبار می دانستم بار و بندیل را جمع خواهم کرد و به ایران خواهم آمد. سه ماه اقامت در هلند بسیار چیزها به من آموخت، و خوشحال بودم که قرار نیست خانه ی من باشد، چون اینبار خانه داشتم، خانه ای که قلبم در آن گرم می شود. 
در روزها و ماههای آینده وقت چندانی برای کارها و سفرهای شخصی نخواهم داشت، اما فرصت سفر به اقصی نقاط ایران برایم فراهم خواهد بود، و اینبار خیلی جدی تر و هدفمندتر سفر می کنم، در سرزمینی که مرا به خود بازخوانده است و عمیقا دوستش می دارم. اگرچه، به لحاظ ماهیت شغل جدید، رفت و آمد به کشورهای دیگر بخصوص آسیای مرکزی دور از ذهن نخواهد بود. 
اما خیلی علاقمندم که ماجراهای این موسسه را روایت کنم، و با افرادی فعال و اندیشه هایی مثبت و کارهایی که به جایی می رسند آشنایتان کنم و از داستانهای خنده آوری که در حاشیه اتفاق می افتند برایتان بگویم. در حال حاضر بر روی اینترنت به دنبال سروری می گردم که بتوانم یک وبلاگ دو زبانه روی آن راه بیندازم، که هم با نگارش فارسی همخوانی داشته باشد و هم دامین بین المللی داشته باشد که با محدودیتهای بلاگفا یا پرشین بلاگ مواجه نشوم. اگر بلاگر با مشکل فیلتر مواجه نبود روی همین بلاگر می نوشتم، اما خیلی وقتها دسترسی ام به همین وبلاگ شخصی ام هم امکان پذیر نیست. خوشحال خواهم شد اگر بتوانید مرا راهنمایی کنید. 

۳ نظر: