۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

خاطره

یکی از قشنگترین خاطراتم دوچرخه سواری در جنوب کشور کاستاریکاست. با دوچرخه‌ی کرایه ای که خیلی هم راحت نبود، به سمت جنوب و مرز پاناما حرکت کردم. هر ده دقیقه یه ساحل زیبا وجود داشت. هر جا که از گرمای هوا کلافه میشدم دوچرخه رو ول میکردم تو ساحل و میپریدم توی آب. بعد از ظهر هم همسفرم رو پیدا کردم و رکاب زدیم به سمت شمال. پارکی که دنبالش بودیم رو پیدا نکردیم اما در عوض حسابی عرق ریختیم. در عرض پنج دقیقه آسمون سیاه شد و رعد و برق شروع شد. در حالی که دیگه جون نداشتیم با آخرین توان رکاب زدیم تا از بارون جلو بزنیم و برسیم به آبادی. تو این گیر و دار زنجیر رکاب دوچرخه همسفرم در میرفت و هر چند صد متر باید می ایستادیم و دوچرخه رو سر و ته میکردیم. یکساعت بعد درست وقتی هوا تاریک شده بود به شهر رسیدیم. با قیافه های خیس و گلی و روغنی دوچرخه ها رو تحویل دادیم. همون موقع برق رفت. خیابون به قدری تاریک بود که جاده رو تشخیص نمیدادیم. همسفر از ترس بازوی منو چنگ زده بود و برای اطمینان بلند بلند حرف میزد. بهش گفتم اگه میخواد کسی نیاد خفتمون کنه بهتره ساکت باشه چون تو این تاریکی کسی ما رو نمی‌بینه. ماشین پلیس اومد و برامون نور انداخت تا برسیم به خیابون اصلی. توی رستوران کلبه ای نشستیم و آبجوی خنک خوردیم. خوبه برق رفته بود و کسی قیافه کثیفمون رو نمی‌دید!! 

۶ نظر:

  1. سلام.مطالب قشنگی مینویسد .من اکثر مطالبتونو میخونم ولی این اولین باره دارم واستون نظ میذارم.توی نوشتهاتون صمیمیت خاصی هست . البته مطالب مربوط به مترو و شرکت در تجمعتون از بقیه زیباتر بود.
    با تشکر .
    امیدوارم موفق باشین
    اگر یک زمانی هم هوس دیدن کویرای ایران به سرتون خورد ما در خدمت هستیم

    پاسخحذف
  2. خيلي جالب بود، همين گير كردن زنجير دوچرخه و خرابيش ، لذت رو دو چندان ميكنه...
    من با دوچرخه سواري خيلي خاطرات دارم.
    البته اينجا جز يك مشت آسفالت و كوله كردن چرخ خواهران محترم و ديدن يك مشت سيبيل كلفت چيزي نسيبمان نشد، بعد هم بايد ميرفتيم ماالشعير ميخورديم... D=

    پاسخحذف
  3. @ Helllord: باحال بود!!!
    @ آرمان. شما لطف دارید. من دیوانه ی کوه و کویرم. جنگل و دریا اونقدر برام قشنگی نداره که کویر داره. برنامه ایرانگردی بخوام بگذارم به راهنمایی شما و دیگران احتیاج دارم. ممنون.

    پاسخحذف
  4. مطلب جديدتان كو؟؟

    پاسخحذف
  5. مثل اینکه در کاستاریکا بیشتر از کشور های دیگه لذت بردی آری؟

    پاسخحذف
  6. costarica beheshte...
    man kheyli doosesh daram, arezoome ke oonja zendegi konam...
    vaghean adame jalebi hastid, bishtar shahkarid...
    khosh behaletoon

    mohamadreza

    پاسخحذف