۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

پارک چیکاموچا

پارک ملی چیکاموچا (Chicamocha) در مسیر جاده‌ی بین سن خیل و بوکارامانگا قرار دارد. در واقع دره‌ی عظیمی‌ست که به تازگی به منطقه‌ حفاظت‌شده تبدیل شده و در سال 2009 خط تله‌کابین شش و نیم کیلومتری در آن کشیده شده که به درون دره می‌رود و از سمت دیگر دره بالا می‌رود. وروزدی پارک 12000 پزوست (حدود 7 دلار) و بلیط تله‌کابین 26000 پزو (در حدود 15 دلار). زیبایی تله‌کابین تنها به زمانی‌ست که سوار آن هستید والا در سمت دیگر دره منظره‌ی شگفت‌انگیزی انتظارتان را نمی‌کشد. به نظر من پرداخت ورودی پارک و استفاده از امکانات یک سمت دره کافی‌ست، خصوصا اینکه موزه‌ها و فعالیتهای ورزشی در همین قسمت وجود دارند و در سمت دیگر تنها رستوران و فروشگاه ساخته شده که اغلب نیمه‌کاره اند.






اثر هنری واقع در پارک بنای سانتاندربودن Monumento a la Santanderidad نام دارد.  (Santander استانی‍‌ست که پارک در آن واقع شده). شاید با شکوهترین اثر هنری باشد که در کلمبیا دیده‌ام. بنا یک کشتی عظیم است و همه انسانها و موجودات روی آن در یک حالت خشم و یا ترس در حال حرکتند. مجسمه‌ها بزرگتر از اندازه‌ی معمولی هستند و انقلاب را به بیننده القا می‌کنند









در مرکز بنا این شخص قرار دارد، مانوئلا بلتران، که جزو اولین کسانی بود که در مقابل افزایش مالیات واکنش نشان داد و سرآغاز یک انقلاب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر